biuro rachunkowe

Moduł Biuro Rachunkowe został stworzony z myślą o zdecydowanym uproszczeniu pracy w biurach rachunkowych i dla doradców podatkowych, którzy potrzebują wykonać pewne seryjne operacje na wybranych bazach danych jednocześnie. Wygląd oraz sposób działania modułu Biuro Rachunkowe jest czytelny i przejrzysty. Moduł pracuje w oparciu o dane wprowadzone do baz wielu Klientów jednocześnie.

Zawiera funkcje administracyjne takie jak:

konwersja baz danych oraz seryjne wykonywanie kopii bezpieczeństwa, pozwala wykonywać seryjne operacje w zakresie eksportu e-Deklaracji i importu UPO czy wykonywania wydruków. Zawiera także przygotowane raporty, które pozwalają między innymi ocenić efektywność pracy Operatorów programu oraz oszacować koszt obsługi poszczególnych Klientów. Moduł Biuro Rachunkowe dodatkowo można łączyć z modułem Obieg Dokumentów oraz CRM dzięki czemu można korzystać z elektronicznej biblioteki dokumentów oraz obsługiwać elektroniczną korespondencję z Klientami.


Moduły Comarch ERP Optima przydatne dla Biura Rachunkowego:

  • Księga podatkowa
  • Księga handlowa
  • Środki Trwałe
  • Płace i Kadry

sprzedaż produktów dla kontrahenta

Internetowa Wymiana Dokumentów to model współpracy pomiędzy punktem sprzedaży/płac a działem księgowym. Współpraca polega na tym, że punkt sprzedażowy wysyła zaszyfrowane i podpisane dane, zapisane w swojej bazie sprzedażowej, na serwery Comarch, a następnie dział księgowy odbiera je i wczytuje do bazy. Dział księgowy może również przesyłać dane do bazy działu sprzedaży. Aby korzystać z Internetowej Wymiany Dokumentów biuro rachunkowe musi w pierwszej kolejności aktywować swoje konto IWD, a następnie złożyć zamówienie na konto IWD dla swojego Klienta (jeżeli Klient takiego nie posiada). Po otrzymaniu Potwierdzenia realizacji zamówienia Comarch Internetowa Wymiana Dokumentów, Klient powinien aktywować swoje konto IWD (jeżeli pracuje na programie Comarch ERP Optima), a następnie powinna zostać skonfigurowana wymiana w biurze rachunkowym oraz, w przypadku Klienta Comarch ERP Optima, u Klienta. 

Stosowanie IWD gwarantuje:

  • bezpieczeństwo przesyłanych danych,
  • oszczędność czasu, poprzez wyeliminowanie konieczności wprowadzania dokumentów ręcznie,
  • zminimalizowanie ryzyka popełnienia błędu przy wprowadzaniu dokumentu,
  • szybką komunikację drogą elektroniczną.

IWD znajduje zastosowanie w wielu codziennych sytuacjach biznesowych:

  •     jest narzędziem współpracy pomiędzy firmą, a obsługującym ją Biurem Rachunkowym,
  •     służy do przesyłu danych między placówką handlową a działem księgowym firmy,
  •     pozwala dwóm niezależnym firmom przesyłać faktury elektroniczne.

Za pośrednictwem IWD mogą być przesyłane różnego rodzaju dane zapisywane w bazie systemu Comarch ERP Optima, takie jak:

  •     dokumenty handlowe,
  •     dokumenty magazynowe,
  •     raporty kasowe,
  •     rozliczenia,
  •     lista pracowników,
  •     lista kontrahentów,
  •     lista banków i urzędów,
  •     formy płatności,
  •     definicje dokumentów,
  •     inne.

Comarch ERP Optima Analizy BI dla biura rachunkowego

Comarch ERP Optima Analizy BI to narzędzie służące do budowania raportów i analiz na bazie informacji wprowadzonych do programu Comarch ERP Optima.

Narzędzie dostępne jest w dwóch różnych wersjach:

  • podstawowej skierowanej do firm,
  • rozszerzonej, zawierającej funkcjonalności dedykowane specjalnie biurom rachunkowym.

W wersji dla biur istnieje możliwość tworzenia raportów na wielu bazach firmowych jednocześnie. Ułatwia to i przyspiesza pracę. Raz przygotowany raport, np. należności nierozliczonych może zostać wysyłany do wszystkich zdefiniowanych w programie klientów biura, dla każdego klienta zawiera tylko jego dane. Jeżeli biuro  prowadzi księgowość danej firmy, ma dostęp do danych sprzedażowych, faktur itp. to dodatkowo może się wyróżnić spośród innych biur, wprowadzając dla swoich klientów raportowanie np. ich stanu zapasów czy trendu sprzedaży produktów. W tym celu przypisuje się wybrany raport sprzedaży do danego klienta za pomocą subskrypcji e-mail, a klient biura rachunkowego w ustalonych okresach (np. raz dziennie) otrzymuje raport dotyczący bieżącego poziomu sprzedaży w jego firmie na swoją skrzynkę mailową.

W najnowszej wersji Comarch ERP Optima można zdefiniować wysyłanie takiego raportu cyklicznie nie tylko na adres e-mail, ale także na urządzenie mobilne, gdzie można go analizować w aplikacji Comarch ERP Mobilny BI. Do każdej wersji Comarch ERP Optima Analizy BI dla biur rachunkowych dołączone są w pakiecie dwie licencje na Comarch ERP Mobilnego BI, z możliwością rozszerzenia o kolejne.

Tworzenie raportów na wielu bazach jest użyteczne również dla biur, które mogą teraz przedstawić na jednym zestawieniu dane klientów z wielu baz danych, bez konieczności przełączania się pomiędzy nimi. Przykładowo można sprawdzić, ile w sumie u wszystkich klientów pozostało nam jeszcze operacji nierozliczonych. Takie przedstawienie wszystkich danych na raporcie może się odbywać na dwa sposoby: albo widzimy sumę całkowitą wszystkich operacji nierozliczonych, albo w podziale na naszych klientów, co zwiększa możliwości analizy. W wersji podstawowej analiz takie zestawienia są niedostępne.

Wysyłanie raportów za pomocą subskrypcji e-mail jest na tyle rozbudowane, że pozwala bez problemu dostosować tą opcję pod preferencje klienta. Można zmienić adres, na jaki przychodzi powiadomienie, częstotliwość raportowania, określić jakie raporty są przesyłane. Wszystko dzieje się automatycznie, biura rachunkowe oszczędzają więc czas potrzebny na każdorazowe ręczne przygotowanie i wysłanie takich sprawozdań do klienta.

W Comarch ERP Optima Analizy BI możesz także tworzyć własne raporty lub skorzystać z naszego doświadczenia współpracy z ponad 85 000 firmami i używać z już gotowych raportów wzorcowych.

W Comarch ERP Optima Analiz BI dostarczamy ponad 100 raportów dotyczących każdego obszaru prowadzenia firmy:

  • Raporty Sprzedaży
  • Raporty Sprzedaży Rok do Roku
  • Raporty Zakupów
  • Raporty dotyczące płatności
  • Raporty Księgowości (ER) - raporty zawierają dane dotyczące księgowości w firmie, w której księgowość jest prowadzona w formie ewidencji ryczałtowej.
  • Raporty Księgowości (KP) - raporty zawierają dane dotyczące księgowości w firmie, w której księgowość jest prowadzona w formie Księgi Podatkowej
  • Raporty Księgowości (KK) - raport zawiera dane dotyczące księgowości w firmie, w której księgowość jest prowadzona w formie Księgowości Kontowej.
  • Raporty Rejestrów VAT
  • Raporty dotyczące Kadr i Płac
  • Raporty Płatności na Dzień
  • Raporty dotyczące Magazynu
  • Raporty dotyczące Środków Trwałych
  • Raporty dotyczące CRM
  • Raporty Handlowe
  • Raporty Rozrachunków Księgowych

Pozostałe nasze strony