optimed24

Optimed24 to oprogramowanie do kompleksowego zarządzania przychodnią. Z systemu może korzystać praktycznie każda placówka medyczna, niezależnie od własnego schematu organizacyjnego. 

Optimed24 powstał z połączenia nowoczesnej architektury i sprawdzonych technologii. Program cechuje elastyczność i funkcjonalność oraz otwarta struktura i interoperacyjność z oprogramowaniem innych producentów. Nacisk, jaki położono na ergonomię pracy z Optimed24 sprawia, że nauka jego obsługi jest szybka, a korzyści z wdrożenia widoczne niemal od razu. 

Korzyści

Przyjazny interfejs

  • Intuicyjny i łatwy w użytkowaniu interfejs.
  • Możliwość konfiguracji i elastycznego dostosowania programu do własnych potrzeb.
  • Przyjazne opcje wyszukiwania i opcje ulubionych w module Gabinet.

Kompleksowe zarządzanie

  • Dostęp do szeregu funkcjonalności (modułów) wykorzystywanych przy realizacji procesu leczniczego. 
  • Kompleksowe zarządzanie placówką dzięki integracji z Comarch ERP Optima.

Elektroniczna Dokumentacja Medyczna

  • Prowadzenie i przetwarzanie elektronicznej dokumentacji medycznej pacjenta zgodnie z rozporządzeniem Ministerstwa Zdrowia.
  • Bieżąca aktualizacja systemu do zmieniających się wymogów prawnych.

Bezpieczeństwo

  • Możliwość stworzenia kopii zapasowej wrażliwych danych medycznych zgodnie z wymogami Ministerstwa Zdrowia.
  • Wykorzystaniu zewnętrznych, bezpiecznych serwerów Comarch Data Center.
  • Opcja hostowania aplikacji w Comarch Data Center.

Aktualność

  • Program na bieżąco dostosowywany do regulacji prawnych (Ministerstwo Zdrowia, NFZ).
  • Aktualizacja słowników medycznych (ICD10, ICD9) oraz słowników bazy leków.
  • Rozwój aplikacji dostosowany do potrzeb klientów i rynku medycznego.

Obsługa komercji

  • Szybka obsługa i rozliczanie pacjentów i kontrahentów komercyjnych.
  • Grupowe rozliczanie pacjentów medycyny pracy.
  • Możliwość zarządzania pakietami i abonamentami.

Mechanizmy dla Rehabilitacji i Medycyny Pracy

  • Planowanie kolejności realizowanych świadczeń.
  • Szybka i intuicyjna rejestracja na zabiegi i świadczenia.
  • Sprawna obsługa ruchu chorych.

Badania laboratoryjne

  • Obsługa i zarządzanie zleceniami na badania laboratoryjne.
  • Możliwość pełnej integracji z systemami laboratoryjnymi Synevo i Diagnostyki.
  • Personel może zlecać i odbierać wyniki badań w postaci elektronicznej.

Funkcjonalności

Gabinet - EDM

Sporządzanie i przechowywanie dokumentacji medycznej pacjenta w formie elektronicznej:

  • elastyczne tworzenie i dostosowywanie szablonów kart wizyty do potrzeb lekarza oraz danej specjalności
  • wystawianie i wydruk recept i skierowań, możliwość dołączenia zewnętrznej dokumentacji medycznej do systemu
  • dostęp do słownika kodów ICD-9, ICD-10 i aktualnej bazy leków
  • możliwość sygnowania wytworzonej dokumentacji podpisem elektronicznym

Rejestracja

Szybka i prosta rejestracja pacjentów na wizyty:

  • obsługa rejestracji bezpośredniej i telefonicznej
  • internetowa rejestracja na wizytę (e-rejestracja)
  • wysyłka powiadomień (SMS, e-mail) o statusie wizyty
  • integracja z eWUŚ
  • tworzenie grafików pracy, efektywne zarządzanie pracą personelu medycznego
  • zmiana terminu wizyty metodą przeciągnij i upuść
  • wystawianie dokumentów sprzedażowych
  • dodawanie zewnętrznej dokumentacji medycznej pacjenta
  • planowanie cyklu rehabilitacji i rejestracja do medycyny pracy
  • możliwość integracji z portalami HaloDoktorze.pl i ZnanyLekarz.pl jako dodatkowy kanał rejestracji do specjalisty oraz idealny sposób na promocję placówki w Internecie

Rozliczenia z NFZ

Szybkie i zautomatyzowane prowadzenie rozliczeń z NFZ dedykowane jednostkom świadczącym usługi z zakresu m.in. POZ, KAOS, AOS, stomatologii:

  • import kontraktów NFZ, rozliczanie i sprawozdawanie przez Internet
  • automatyzacja procesu rozliczania
  • wykrywanie i sygnalizowanie błędnie wprowadzonych danych
  • sprawna korektę rozliczeń
  • bieżąca aktualizację systemu do obowiązujących regulacji NFZ

Rehabilitacja

  • przyjazna dla użytkownika opcja planowania cyklów rezerwacji: cyklu wizyt dla danego pacjenta z uwzględnieniem liczby niezbędnych powtórzeń, czasu trwania zabiegów oraz przerw między kolejnymi zabiegami
  • optymalne planowanie zabiegów z odpowiednim wykorzystaniem bazy sprzętowej i personelu
  • szybka realizacja zleconych świadczeń

Punkt Pobrań

  • zarządzanie zleceniami na badania laboratoryjne
  • obieg dokumentacji w postaci elektronicznej zintegrowany z Modułem Gabinet i Rejestracja
  • wyszukiwanie zleceń oraz rejestracja pobranych materiałów
  • możliwość wykorzystania czytników kodów paskowych
  • moduł w pełni zintegrowany z popularnymi w Polsce systemami laboratoryjnymi (Synevo, Diagnostyka, aLAB) oraz poprzez HL7

Medycyna Pracy

  • kompleksowa obsługa świadczeń z zakresu medycyny pracy
  • szybki dostęp do dokumentacji pacjenta oraz planowanych specjalistycznych konsultacji
  • generowanie zleceń, skierowań i recept oraz dokumentów niezbędnych do orzecznictwa
  • sprawna rejestracja pacjentów

Cenniki i Pakiet

  • tworzenie, definiowanie i zarządzanie cennikami, pakietami medycznymi, słownikami świadczeń, umowami z kontrahentami, promocjami i rabatami
  • zarządzanie świadczeniami przysługującymi w ramach pakietów medycznych (np. abonament, prywatne ubezpieczenie, świadczenia medycyny pracy)
  • masowe operacje na cennikach i pakietach, pozwalające na optymalizacje czasu pracy

Finanse

  • wystawianie dokumentów sprzedażowych (rachunków, faktur, paragonów)
  • integracja i obsługa drukarek fiskalnych
  • możliwość integracji z Comarch ERP Optima

 Prowizje

  • indywidualne rozliczanie pracowników w systemie prowizyjnym na podstawie zrealizowanych świadczeń medycznych
  • automatyczne obliczanie prowizji (w modelu ryczałtowym, na podstawie udziału w przychodach lub zyskach)

 Analizy i Raporty

  • sprawne zarządzanie placówką medyczną i efektywne wykorzystanie posiadanych zasobów
  • dostęp do pakietu zdefiniowanych raportów, tworzenie indywidualnych, zaawansowanych analiz i zestawień w oparciu o dane zgromadzone w systemie

Administracja

Pełna konfiguracja oprogramowania:

  • ustawienie parametrów systemu
  • konfiguracja wymiany danych z systemami zewnętrznymi
  • określenie uprawnień użytkowników
  • aktualizacja systemu do nowych wersji
  • definiowanie szablonów karty wizyty
  • aktualizacja słowników i bazy leków

 

Pozostałe nasze strony